Idag är en annan dag

Sitter just nu lite enormt stressad över att tårtan inte är klar. Om två timmar kommer det släkt från Kalmar och Skåneland. Dags att prestera från min bästa sida, man vill ju ha julklappar i år med? Prestationsångest? Nejnej, bara en konstig känsla i magen som äter upp mig litegranna. Ajaj.

Fru Skåneland är gluten = inget mjöl.
Provade att byta ut mjölet mot potatismjöl, gick bra första gången, andra dog den. Kakan vägrar bli klar, 3h har den stått i ugnen och är kladdig som om den vore insatt nyss. Pallar inte sånt skit när jag har brått!
Ringde mamma som kom med en nödlösning - färdiga marängbottnar.. Det som inte syns, märks inte, aight?

Kan inte göra mer nu men ändå är jag stressad? Har duschat, klätt på mig, gjort fint på bordet och resterande lägenhet, kollat så allt är klart tills om två timmar. SKulle behöva tårtbottnarna nu, de kommer om en timme.... Ajaj. Måste chilla lite, annars blir det pannkaka av alltihopa.

FÖrstår inte varför jag har sådan ångest över när folk kommer hem till mig så jag måste imponera. De skiter väl i om jag har dukar i fönstren eller inte?! De skiter väl i om de får dricka ur finporslin och bara får EN kaka. Nejnej, Malin måste baka tio olika sorter. Hatar folk, ska bli eremit.

Nae, nu är jag stressad och uppjagad, livet är inte roligt idag :(

hörs/m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0